De stichting BVI geeft 2 soorten
keurmerken uit:

- een organisatie gebonden keurmerk
- een persoonsgebonden keurmerk

Laat zien dat uw integriteitzorg op orde is.
Integriteitzorg betekent: zorgen voor de veiligheid en integriteit op de werkplek.
Het is een kostbaar en kwetsbaar bezit en valt onder de zorgplicht van iedere werkgever. Integriteitzorg is een voorwaarde voor succes en duurzaam ondernemen.

Een positief imago.
Het Keurmerk Integriteitzorg is een onderscheidende factor. Het maakt de veiligheid en betrouwbaarheid van een organisatie zichtbaar. Zowel naar binnen als naar buiten. En dat houdt niet integere mensen buiten de deur op basis van “de law of rejection”.

Voor wie?
Het Keurmerk Integriteitzorg is niet alleen bedoeld voor grotere organisaties zoals ondernemingen in het MKB, financiële instellingen, onderwijsinstellingen, hotels, ziekenhuizen, gemeentehuizen, ministeries, maar ook en vooral voor huisartsenpraktijken, psychologenpraktijken, accountantsbureaus, organisatieadviesbureaus, bedrijfsartsen, arbodiensten en alle zzp'ers die zich willen profileren.

Vragen over het Keurmerk?

Klik hier voor al uw vragen over het Keurmerk Integriteitzorg.

Keurmerk Integriteitzorg

De stichting Bevordering Veiligheid en Integriteit (stichting BVI) is als enige bevoegd dit keurmerk  in de Benelux te verstrekken. Wij zijn toegelaten tot de Europese accreditatieprocedure.
De stichting BVI® onderzoekt de integriteitzorg binnen de organisatie op acht factoren en vier gebieden. Wij vragen het oordeel van de directie, leidinggevenden, medewerkers en klanten (c.q. cliënten, patiënten, leerlingen, burgers). Niet over de personen maar over de werkplek.
Het onderzoek vindt plaats in de vorm van een interview (audit) en duurt ongeveer 2 uur per doelgroep.

Wanneer ontvang je het keurmerk?

Een organisatie ontvangt het Keurmerk, als de scores op alle factoren voldoende hoog zijn. Als dat niet het geval is ontvangt u een tijdelijk Keurmerk. Wij bieden u dan een verbetertraject of verwijzen naar een organisatie adviesbureau dat bekend is met onze werkwijze. U heeft een jaar de tijd om de veiligheid en integriteit te bevorderen. Ieder jaar toetsen wij of uw beleid nog effectief is. Daarmee houden we de aandacht scherp en voorkomt u dat er iets mis gaat.

Groene energie

Er ontstaat een prettig arbeidsklimaat en een hoge mate van betrokkenheid, een heldere en transparante communicatie, prettige relaties, een positief gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen. Dat noemen wij “groene energie”. Dit wordt symbolische weergegeven met de driehoek in ons logo.
Een integere organisatie trekt integere mensen aan op basis van de “law of attraction”. Dit draagt bij aan het succes en de duurzaamheid van een organisatie.